Thursday, June 2, 2011

'Momok' ku

Assalamualaikum

Hari ni, pagi-pagi macam biasa. Tapi, lepas makan pagi, kitaorang - aku, Teacher Ros dan Teacher Syikin - uruskan topeng budak-budak. Nasib baik hari ini budak tak ramai. Bukan apa, Teacher Nurul cuti so we might be short handed if we got about 40 kids like yesterday. Hari ini cuma ada lebih kurang 27 orang budak je. Tu pun ada yang balik awal. So, lega la sikit kitaorang.hehe

Anyway, this is the results of their coloring.


Masa nak pakaikan budak-budak dengan topeng, salah sorang budak, Khalish dalam nada pelatnya tanya dua soalan yang agak kelakar.
1) Teacher Ros tengah susun kerusi. Khalish tanya, "Teacher, kita nak main kerusi-kerusi ke?" - Maksudnya main 'musical chair'.

2) Kitaorang tengah pakaikan topeng dekat budak-budak lain, Khalish tanya "Kita nak main momok-momok ke?" Monkey Emoticon


Disebabkan budak-budak sikit, waktu mengaji jadi sekejap. Tengah-tengah syok aku baring-baring, owner taska datang pulak.huhu. Pe lagi, aku pun cepat-cepat bangun and cover.haha

Owner datang untuk vacuum rumah tu. Kitaorang pun tolong la yang mana patut. Ha, nak mandikan budak pon senang sebab tak ramai..Ermm tu je kot. Aku pon dah malas nak tulis.huhu

Nota hari ini: Aku makin ingat nama budak-budak...But still got problem remembering who's their parents...And, my voice getting hoarse because of the shouting here and there.huhu.

post signature

No comments: