Wednesday, February 2, 2011

Winter di sini

Hari ini sangat sejuk..Oh lupa. Musim winter rupanya..Patutlah salji asyik turun. Cuaca begitu dingin, memang elok hanya berada di rumah untuk bermalas-malasan. Kipas tak perlu pasang - jimat elektrik. Haba, ambik dari bawah laptop yang panas - jimat elektrik. Lampu, dah tentu cukup berlampukan cahaya skrin laptop - jimat elektrik. hekhek. watdaF. Izinkan aku berangan seketika..

Di Malaysia sekarang, musim tak menentu. Yang pasti, dekat Kuantan musim salji hujan. Ok lah, bagi aku berangan, musim sejuk sekarang ni ( lebih kurang sama maksud dengan musim salji). Bila salji, eh, silap lagi. Bila hujan, mesti la banjir kan?

Sekarang hangat dengan berita tentang kekecohan di Mesir. Kita yang duduk sini dah cuak dengan keselamatan pelajar Malaysia yang menuntut di sana. Kalau kita dah cuak, diaorang lagila risau dengan keadaan sekeliling. Semoga kalian sabar dan berada dalam keadaan selamat. Jangan cuba duk jadi orang tempatan sana, duk join demonstrasi naa. Hampa student, wat cara student.huhu

Apa kaitan banjir dengan demonstrasi Mesir? Haa..kadang-kadang aku bersyukur aku belajar dalam negara. Dekat luar negara, isu-isu macam ni banyak. Belum campur isu semula jadi macam gunung berapi, puting beliung, banjir kilat dan tanah runtuh. Aku tak kata Malaysia tak ada kejadian macam tu. Ada, tapi tak la teruk sangat. Kalau demonstrasi pun, tak la membahayakan keselamatan sangat. Ye dok? Memang la seronok tengok negara orang. Tapi, yuran segala bagai, lagi mahal dari yuran IPT dalam negara.


P/s: bersyukur lah bagi anda yang menuntut dalam negara. Hujan emas di negara orang, hujan batu di negara sendiri, lebih baik negara sendiri..kan?

2 comments:

Ummi said...

Terbaiiiikkkk...ada baik, ada buruknya...namun yang penting, kita kena selalu bersyukur dan redha dengan rezeki yang Allah berikan kepada diri masing-masing kan k.Ngah kan...muaaaahhh! Waaaah pi kolej musim Winter, xyah mandi la eks..hehe

Miss Vamp said...

owh, winter ni kena mndi..hahaha